Hu(r)mano

choreografia: Marco da Silva Ferreira
taniec: Anaísa Lopes, Duarte Valares, Marco da Silva Ferreira i Vítor Fontes
muzyka: Rui Lima...

Hu(r)mano

choreografia: Marco da Silva Ferreira
taniec: Anaísa Lopes, Duarte Valares, Marco da Silva Ferreira i Vítor Fontes
muzyka: Rui Lima and Sérgio Martins
oświetlenie i nadzór techniczny: Wilma Moutinho
projekt: Marco da Silva Ferreira and Pensamento Avulso, Performative Art’s Association
kostiumy: Marco da Silva Ferreira
partnerzy: Jazzy Dance Studio; Feira Viva; O Espaço do Tempo, Teatro Virgínia e Quinta do Rio/ wsparcie finansowe: Governo de Portugal/Secretaria de Estado da Cultura/Direção Geral das Artes; Materiais Diversos e Teatro Municipal do Porto/ czas trwania: 50 minut
Spektakl znalazł się w selekcji Aerowaves Priority Companies 2015

Marco da Silva Ferreira, od lat aktywny na rozwijającej się portugalskiej scenie tańca, współpracował z takimi artystami jak: André Mesquita, Hofesh Schechter, Sylvia Rijmer, Tiago Guedes i Hugo Pontes, zanim sam zajął się choreografią. Za „Hu(r)mano"- jego szósty spektakl, został nominowany do nagrody dla Najlepszego Młodego Portugalskiego Artysty 2015. Posiłkując się słownikiem stylu tańca ulicznego, buduje napięcie pomiędzy „ludzkim ja" a „miejskim my". Ma tu miejsce spotkanie czterech ciał - silnych i pewnych własnej niezaprzeczalnej indywidualności. Ale stale nabierające intensywności pozy powoli przeradzają się w kolektywne porozumienie o zaskakującym pięknie. Oscylując pomiędzy alienacją a bliskością, czwórka tancerzy bezpretensjonalnie oddaje się kolejnym etapom poszczególnym transformacjom.

W „Hu(r)mano", czwórka tancerzy unosi się do poziomu, który biegnie równolegle względem tego, co realne, do wymiaru kolektywnego ruchu ulicznego i jego naturalnego charakteru witalności. Jest to stałe poszukiwanie znaczenia tego czym jest taniec a także wartości ruchu którego wynikiem jest abstrakcyjna i zmutowana forma - to wspólne poszukiwanie dostrojone do współczesnego dialogu, bazujące na intuicji.Idiot-Syncrasy

twórcy, wykonawcy: Igor Urzelai i Moreno Solinas
wsparcie artystyczne: Simon Ellis
projekt oświetlenia: Seth Rook Williams
projekt dźwięku: Alberto Ruiz Soler
kostiumy i dekoracje: Kasper Hansen
współpraca przy kostiumach: Sophie Bellin Hansen
praca nad głosem: Melanie Pappenheim

podziękowania dla: Roberto Casarotto, Dantzagunea, Keren Kossow, Louise Jardin, Helen Holden, Wieke Eringa, El Graner, Justyna Latoch, Lola Maury, Laura Ortu, Alicia Otxandategi, SÍN Culturalis Központ, Jitka Tumova, Ann Van den Broek i wszystkim pozostałym którzy nam pomogli/ spektakl zamówiony przez The Place, sfinansowany ze środków Arts Council w ramach programu Grants for the Arts, ze wsparciem Yorkshire Dance, Cambridge Junction, Centro per la Scena Contemporanea, Bassano (Włochy) i BAD Festival w Bilbao/ czas trwania: 40 min

Zaczęliśmy od chęci zmiany świata za pomocą spektaklu. Poczuliśmy się jak idioci.

Po czym dużo tańczyliśmy. Podskakiwaliśmy. Czerpaliśmy z tradycji folkowej Kraju Basków i Sardynii. Śpiewaliśmy. Jeszcze więcej skakaliśmy. Oddaliśmy się sprawie.

Obiecujemy że pozostaniemy razem. Obiecujemy że wytrzymamy. Obiecujemy że damy z siebie wszystko.

Spektakl „Idiot-Syncrasy” był nominowany do nagrody „Total Theatre Awards 2015”, wybrany do grona 20 najlepszych artystów Aerowaves 2015 oraz British Council Edinburgh Showcase 2015.

więcej

Brak terminów



Zobacz  Inne wydarzenia w Twoim mieście
Sprawdź  Aktualny repertuar Centrum Kultury w Lublinie