Informacje o Organizatorze

Teatr Nowy - kup bilety online

Teatr Nowy w Krakowie założony został w 2006 roku przez grupę młodych artystów i absolwentów krakowskich uczelni (Piotr Sieklucki, Tomasz Kireńczuk, Łukasz Błażejewski, Dana Bień). Swoją siedzibę przy ul. Gazowej 21 uzyskał dzięki mecenasowi sztuki Januszowi Marchwińskiemu; a jego działalność od początku wspierana jest przez Gminę Miejską Kraków, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Działalność Teatru Nowego, jako organizacji pozarządowej opiera się na popularyzacji najnowszej dramaturgii, scenicznych aktorskich i reżyserskich debiutach, produkcji spektakli teatralnych i koncertów, działalności społecznej (60+ Nowy Wiek Kultury), edukacyjnej, wydawniczej i wystawienniczej. Teatr Nowy współpracował dotychczas z uznanymi twórcami (m.in Edward Linde-Lubaszenko, Bogdan Hussakowski, Paweł Sanakiewicz, Sonia Bohosiewicz, Daniel Olbrychski, Piotr Cyrwus, Krystyna Czubówna, Anna Polony, Tadeusz Kwinta, Stanisław Szelc, Urszula Dudziak, Andrzej Grabowski), jak i artystami młodego pokolenia (m.in Radosław Rychcik, Szymon Kaczmarek, Julia Mark, Tomasz Schuhardt, Tomasz Nosiński, Maria Spiss, Łukasz Błażejewski, Piotr Sieklucki, Paweł Szarek).

Tablica
Twoje okazje

KUP BILET

GRIGA wg opowiadań Czechowa  

KUP BILET

GRIGA wg opowiadań Czechowa

Brak terminów

Informacje o wydarzeniu
Reż. Piotr Sieklucki. Alkohol leje się strumieniami, a każdy wypity kieliszek rozwiązuje języki i - jak to u wschodnichsąsiadów bywa - otwiera dusze. wg opowiadań Antoniego Czechowa reżyseria Piotr Sieklucki wysępują: Dominik Nowak, Piotr Sieklucki, Aneta Wirzinkiewicz/ Katarzyna Chlebny W zapadłej wsi gdzieś w Rosji, w rozlatującej się chałupie, w której jeszcze tylko wódki i śledzi w occie jest pod dostatkiem, na urodzinach u Griszy spotyka się troje przyjaciół z czasów studiów. Alkohol leje się strumieniami, a każdy wypity kieliszek rozwiązuje języki i - jak to u wschodnich sąsiadów bywa - otwiera dusze. Przyjaciele na zmianę to kłócą się, to znów godzą. W jednej chwili żartują i popadają w melancholię. I wspominają... Żadnego z nich matuszka Rosija nie rozpieszczała, każdy w jakimś stopniu zmarnował sobie życie. Młodzieńcze marzenia o świetlanej przyszłości zastąpiła gorzka rzeczywistość. To, co ich otacza, jest tak przygnębiające, że na trzeźwo tego "nie rozbieriosz". Więc piją, piją na umór i tęsknią do czegoś, co jest lepsze, bo to, że lepsze gdzieś na nich czeka, jest pewne jak potworny kac nazajutrz rano. ("Griga" - sztuka prawdziwa aż do bólu"M onika Rosmanowska Gazeta Wyborcza)   Widzowie przychodzący na "Grigę" starają się zająć miejsca w pierwszych rzędach, bo od nich zaczyna się częstowanie wódką. Nie trzeba się jednak przepychać - butelki z siwuchą (to całkiem dobra wódka!) wędrują po całej sali, bo rzadko kto ma odwagę wychylić szklaneczkę. Piotr Sieklucki nie lubi sztampy i utartych ścieżek, więc nawet takiego klasyka jak Czechów przerobił na własną modłę. Z kilku opowiadań stworzył spektakl barwny i prawdziwie wzruszający.  Oto trójka przyjaciół ze szkoły spotyka się na imieninach jednego nich, tytułowego Grigi. Impreza, suto polewana, bo trudno nazwać to zakrapianiem, jest próbą powrotu w dawne, dobre czasy. Wesołe wspomnienia Soni, Piętki i Grigi przeplatają się z gorzkimi uwagami o życiu, które żadnego z nich nie rozpieszczało. Wszyscy są przegrani, skłóceni ze światem, a z młodzieńczych marzeń nie zostało nic. Cała trójka szuka ratunku przed samotnością. Raz jest śmiesznie, raz smutno. Wszystko w klimacie starej Rosji, z piosenkami, gadżetami i zapachem śledzia w occie, rozchodzącym się po widowni. Ten zapach i butelki wódki, które wędrują w ramach poczęstunku między publiczność, sprawiają, że sami czujemy się gośćmi Grigi. („Na imieninach Grigi” Lidia Cichocka Echo dnia)   W dobrze, czasem na krawędzi naturalistycznej brawury granym "Gridze", właśnie trwanie zdaje się być sednem; tym, co nęka najintensywniej. Parę metrów kwadratowych, kilka flaszek, prująca się opowieść bez szans na finał, album niewart funta kłaków, czyli wart tyle, co flaszka kolejna. To wszystko, co mają. Tak, mogliby się powiesić. Lecz po co, skoro przez te ciemności nawet koń skutecznie nie przebrnie, a co dopiero człowiek? Lepiej poczekać. Lepiej utłuc szyjkę butli, której korek nie ruszył ni "z łokcia", ni na wcisk. Lepiej widelcem utłuc butlę, ciekłą mgłę przez zrudziałe sito przecedzić, by wargi uchronić od szklanych drzazg. Lepiej wrócić do kulejących słów. Lepiej tak - więc czynią tak. Brzdęk - i nie ma już szyjki fatalnej. ("Żeby się nie bać" Dziennik Polski Paweł Głowacki)

Teatr Nowy - kup bilety online

Teatr Nowy w Krakowie założony został w 2006 roku przez grupę młodych artystów i absolwentów krakowskich uczelni (Piotr Sieklucki, Tomasz Kireńczuk, Łukasz Błażejewski, Dana Bień). Swoją siedzibę przy ul. Gazowej 21 uzyskał dzięki mecenasowi sztuki Januszowi Marchwińskiemu; a jego działalność od początku wspierana jest przez Gminę Miejską Kraków, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Działalność Teatru Nowego, jako organizacji pozarządowej opiera się na popularyzacji najnowszej dramaturgii, scenicznych aktorskich i reżyserskich debiutach, produkcji spektakli teatralnych i koncertów, działalności społecznej (60+ Nowy Wiek Kultury), edukacyjnej, wydawniczej i wystawienniczej. Teatr Nowy współpracował dotychczas z uznanymi twórcami (m.in Edward Linde-Lubaszenko, Bogdan Hussakowski, Paweł Sanakiewicz, Sonia Bohosiewicz, Daniel Olbrychski, Piotr Cyrwus, Krystyna Czubówna, Anna Polony, Tadeusz Kwinta, Stanisław Szelc, Urszula Dudziak, Andrzej Grabowski), jak i artystami młodego pokolenia (m.in Radosław Rychcik, Szymon Kaczmarek, Julia Mark, Tomasz Schuhardt, Tomasz Nosiński, Maria Spiss, Łukasz Błażejewski, Piotr Sieklucki, Paweł Szarek).

Nie przegap