pomysł i interpretacja: Noé Soulier; produkcja: WP Zimmer; współprodukcja: Festival d’automne à Paris, La Ménagerie de verre (Paryż), Kaaïtheater...

pomysł i interpretacja: Noé Soulier; produkcja: WP Zimmer; współprodukcja: Festival d’automne à Paris, La Ménagerie de verre (Paryż), Kaaïtheater (Bruksela), Bruges Concertgebouw; wsparcie: Centre National de la Danse (Paryż); podziękowania dla Forsythe Company

W tym projekcie Noé Soulier odtwarza fizyczne sekwencje pojawiające się w „Technologiach improwizacyjnych” („The Improvisation Technologies”). William Forsythe przedstawia w nich różne narzędzia, których można używać do generowania i analizowania ruchu. W ramach tych sekwencji Forsythe tworzy ruchy służące jako komentarz do innych ruchów poprzez wskazywanie, podkreślanie i eksponowanie poszczególnych elementów. Te ruchy nie należą do choreografii stworzonej przez Foresythe’a, one są tym, co wydarza się, kiedy tłumaczy on swoje podejście do ruchu. Używając ich jako materiału do tańca, Soulier nadaje im jeszcze inne znaczenie: to, co było jedynie wytłumaczeniem tego, co się kryje w materiale, nagle samo staje się tematem. Artysta w ten sposób zadaje pytanie: co to znaczy, że ruch opowiada o ruchu?
Podczas odtwarzania tych sekwencji ruchowych, Soulier rozbudowuje dyskurs na temat tańca jako czynności wykonywanej na osobie generującej ten ruch oraz jako czynności skoncentrowanej na wykonywaniu tej czynności. Analizuje różne moduły pracy z własnym ciałem oraz różne rodzaje ciał, które są tworzone w trakcie ich wykonywania. Ruchy i dyskursy na ich temat tworzą względem siebie kontrargumenty, czasami z kolei występuję niemalże równolegle do siebie, innym razem występuje między nimi dysonans dotyczący związku pomiędzy intencją, czynnością a znaczeniem.

więcej

Brak terminów



Zobacz  Inne wydarzenia w Twoim mieście
Sprawdź  Aktualny repertuar Centrum Kultury w Lublinie