Informacje o Organizatorze

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie - kup bilety online

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie ma ciekawą i bogatą historię sięgającą XVIII w., którą zapoczątkował działający w latach 1709 - 1720 teatr szkolny. W kolejnych latach idee teatru podtrzymują różnego rodzaju stowarzyszenia i teatry amatorskie. Tarnów gościł teatry wędrowne i sceny zawodowe ze Lwowa, Krakowa, Niemiec, Czech i Włoch. Częste kontakty ze światem sztuki teatralnej wzbudziły potrzebę utworzenia w Tarnowie własnego teatru. Podejmowano wiele prób, które uwieńczone zostały sukcesem. We wrześniu 1945 roku, w nowo powstałym Miejskim Domu Kultury, który ulokowano w budynku dawnego "Sokoła" powstał Stary Teatr Domu Kultury, który 28 paĽdziernika tego roku, działał już pod nazwą Teatr Miejski im. Ludwika Solskiego. Na używanie swego nazwiska w nazwie tarnowskiego teatru Mistrz wyraził osobistą zgodę. Oprócz swej podstawowej roli, czyli wystawiania sztuk teatralnych, Teatr realizuje projekty artystyczne w oparciu o zespół twórców, aktorów, rzemieślników teatralnych, producentów i organizatorów (wystawy malarstwa, koncerty, spotkania poetyckie, montaże słowno-muzyczne, widowiska dla różnych grup wiekowych).

KUP BILET

LABIRYNTY. Bóg. Honor. Emigracja  

KUP BILET

LABIRYNTY. Bóg. Honor. Emigracja

Brak terminów

Informacje o wydarzeniu
Sala nienumerowana. Rezerwacja miejsc innych niż dostępne na stronie ekobiletu, kontakt: kasa biletowa tel. 14 688-32-87, 668 323 998, 784-976-025, email: kasabiletowa@teatr.tarnow.pl. Stoimy przed ścianą własnej świadomości albo granicy; Ja i Ego, miłość i morderstwo. Do jaskini przenika promień słońca. Nie można patrzeć na rzeczywistość taką jaka jest. Spektakl jest skonstruowany jako transformer, który zmienia kształty, ewoluując razem z widzem. Soczewki okularów propagandy mówią o ułożonym porządku biegu. Biegniemy od wojny, biedy, obyczajowej degrengolady wiary. To jest historia hackera, który przyjechał do Polski znaleźć miłość i zmienić świat, podjął walkę przeciwko manipulacji władców tego świata. Żeby osiągnąć cel musi wejść do labiryntów swojej świadomości. Czy to możliwe? Wszyscy znamy powiedzenie: "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma". Każdy chyba kiedyś marzył o tym, by wyjechać gdzieś, gdzie jest ciepło, gdzieś, gdzie nie ma podatków, gdzieś, gdzie są wysokie zarobki i wspaniałe wsparcie socjalne. Ale jak często zastanawiamy się nad losem ludzi, którzy MUSZĄ opuścić swój kraj, spakować całe życie do walizki i szukać dla siebie nowego miejsca. Ile czasu poświęcamy na rozmyślanie o tym jak czuje się człowiek, który próbuje odnaleźć się w innej kulturze, obcej, gdzie inny jest nie tylko język i warunki pogodowe, ale też sposób myślenia, okazywanie emocji, a czasem nawet system wartości. Podczas pracy nad spektaklem próbowaliśmy zbadać, gdzie w człowieku leży źródło agresji: jaki wpływ na jej rozwój mają media. Na ile naszym życiem steruje Natura, na ile kultura. Spektakl jest formalny. Mamy nadzieję, że udało nam się stworzyć coś, co ludzie lubiący porządek i klasyfikację umieściliby gdzieś pomiędzy kreskówką, komiksem i teatrem. Zbudowaliśmy dla widza labirynt i chcemy zaprosić go do środka, by mógł znaleźć swoją drogę. Informacje o twórcach: Dramaturg Mikita Valadzko urodzony w Mińsku (Białoruś). Studiował biologię na Białoruskim Uniwersytecie Państwowym. Student PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Uczestnik Białoruskiego Swobodnego Teatru (dramatopisarz, aktor). Jako reżyser zadebiutował spektaklem "Wszystkie misie lubią miód" w Teatrze Nowym w Krakowie. Reżyser Zmicier Chartkou (Białoruś). Urodził się w mieście Zhodzina na Białorusi. Rozpoczął studia reżyserskie na Białoruskiej Państwowej Akademii Sztuk w Mińsku, ale był skreślony z listy studentów z powodów politycznego. Studiował reżyserię na PWST w Krakowie. Obecnym miejscem zamieszkania jest Berlin. Ostatnie wyreżyserowane przedstawienie to „Idiota” wg. F. Dostojewskiego w Teatrze Odwróconym w Krakowie. Evgeniy Korniag - reżyser, choreograf, instruktor teatralny, kierownik niezależnego teatru Korniag THEATRE z Mińska. Licznie nagradzany zarówno na Białorusi jak i za granicą. W 2005 roku ukończył Białoruską Państwową Akademię Sztuki na wydziale aktorskim teatru lalek. W 2011 roku ukończył studia podyplomowe na uczelni Szkoła-Studio Niemirowicza-Danczenki przy Moskiewskim Akademickim Teatrze Artystycznym im. A.P. Czechowa. Dasha Zaichanka (1989, Pinsk, Białoruś). Dizajner graficzny i ilustrator. Żyje i studiuje w Austrii. Zwycięzca lokalnych i międzynarodowych konkursów dizajnerów. www.dashaza.com Tania Skryhanava (Białoruś, Czechy) Urodziła się na Białorusi. Reżyser animacji i motion graphics. Uczestnik międzynarodowych festiwali animacyjnych i wideoart: AnimaSyros 7.0 (Siros, Grecja), Kinoproba XI (Jekaterynburg, Rosja), TOFUZI 2014 (Batumi, Gruzja), 10th Early bird (Sofia, Bułgaria), Primaanima 2014 (Budapeszt, Węgry), PISAF 2014 (Puczchon, Korea), Multimatograf 10 (Wologda, Rosja), International Festival of Videoart/(id)artfest 2015 (Bedforde-del-Chianti, Włochy), 11th Athens Digital Arts Festival (Ateny, Grecja). Edukacja: Bachelor’s degree sztuk audiowizulanych (Litwa). Bachelor’s degree animacji i sztuk interaktywnych (Czechy) Spektakl dla widzów od 18 roku życia.

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie - kup bilety online

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie ma ciekawą i bogatą historię sięgającą XVIII w., którą zapoczątkował działający w latach 1709 - 1720 teatr szkolny. W kolejnych latach idee teatru podtrzymują różnego rodzaju stowarzyszenia i teatry amatorskie. Tarnów gościł teatry wędrowne i sceny zawodowe ze Lwowa, Krakowa, Niemiec, Czech i Włoch. Częste kontakty ze światem sztuki teatralnej wzbudziły potrzebę utworzenia w Tarnowie własnego teatru. Podejmowano wiele prób, które uwieńczone zostały sukcesem. We wrześniu 1945 roku, w nowo powstałym Miejskim Domu Kultury, który ulokowano w budynku dawnego "Sokoła" powstał Stary Teatr Domu Kultury, który 28 paĽdziernika tego roku, działał już pod nazwą Teatr Miejski im. Ludwika Solskiego. Na używanie swego nazwiska w nazwie tarnowskiego teatru Mistrz wyraził osobistą zgodę. Oprócz swej podstawowej roli, czyli wystawiania sztuk teatralnych, Teatr realizuje projekty artystyczne w oparciu o zespół twórców, aktorów, rzemieślników teatralnych, producentów i organizatorów (wystawy malarstwa, koncerty, spotkania poetyckie, montaże słowno-muzyczne, widowiska dla różnych grup wiekowych).

Nie przegap