Jak sprzedawać bilety na wydarzenia przez internet?
Utworzono dnia 22-02-2023 | Sprzedaż biletów
Organizacja wydarzeń stanowi nie lada wyzwanie na wielu frontach. Aby event był satysfakcjonującym doświadczeniem dla uczestników oraz wpłynął pozytywnie na renomę i finanse organizatora, wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Doświadczenia uczestników nie wiążą się jednak wyłącznie z wyczekiwanym wieczorem, kiedy odbywa się koncert czy spektakl, ale jako organizatorzy kreujemy je już na początkowym etapie wspólnej przygody, czyli podczas zakupu biletu. Jak sprzedawać bilety na eventy przez internet?
Organizujesz koncert lub wydarzenie? Zadbaj o łatwą sprzedaż biletów online
Im szersza dostępność biletów na Twój event, tym większa szansa, że wyprzedasz wszystkie pule. Jak o to zadbać? Prowadząc przyjazną klientom sprzedaż biletów online! Jak sprzedawać bilety przez internet? Niewiele rzeczy zniechęca klientów do udziału w evencie tak bardzo, jak trudności – szczególnie techniczne – w kwestii zdobycia biletów. Pora pożegnać czasy, kiedy śmiali marketingowcy w lśniących garniturach wysnuwali hipotezy z półki „im trudniejsze do zdobycia, tym bardziej pożądane”. Bilety na koncerty to nie Święty Graal czy inne Arki Przymierza – ma być szybko, prosto i przyjemnie. Życie przynosi nam zbyt wiele wyzwań, by kupowanie biletów na eventy miało stanowić jeszcze jedno z nich.
Własny system sprzedaży dla całego wydarzenia
Jako organizator masz na głowie wiele kwestii związanych z wydarzeniem, nie tylko sprzedaż biletów na wydarzenia. Jak sprzedawać bilety online, u różnych resellerów i punktach obsługi stacjonarnej, a równocześnie mieć wszystko pod kontrolą i nie poświęcać całej swojej energii jedynie na aspekt sprzedaży? Sięgnij po system, dzięki któremu będziesz mógł prowadzić wielopłaszczyznową zintegrowaną dystrybucję przy jednoczesnym centralnym zarządzaniu sprzedażą – zarówno we własnych punktach, jak i u partnerów. Nowoczesne usługi oparte o narzędzia dedykowane organizacji eventów – takie jak Ekobilet – pozwalają na tworzenie własnych sieci sprzedażowych, oferują wsparcie sprzedażowe i techniczne. Dzięki raportom ze sprzedaży nic istotnego nie umknie Twojej uwadze, a swoją energię możesz poświęcić na inne aspekty dotyczące organizacji wydarzenia.
Konfiguracja wydarzenia
No dobrze. Ale jak właściwie zacząć sprzedaż w internecie biletów na wydarzenia? To prostsze, niż myślisz! Zarejestruj się online na naszej stronie i utwórz swój event w sekcji Wydarzenia. Zdecyduj, czy chcesz, by Twoja sprzedaż odbyła się tylko w trybie online, czy również w punktach stacjonarnych – POS. Uzupełnij dane w formularzu i wybierz interesujący Cię pakiet. Po podpisaniu umowy online (akceptacja zajmuje zwykle kilka minut) możesz ustalić ceny i rozpocząć sprzedaż biletów. Możesz także rozbudować swoją sieć sprzedaży, dodając Resellerów.
Ustalanie ceny biletów
Ceny biletów to jedna z tych decyzji, które mogą znacząco wpłynąć na sukces Twojego eventu. Zaproponujesz za niską kwotę – nie zarobisz i nie opędzisz się od podejrzliwych pytań „Co tak tanio?”. Przesadzisz w drugą stronę – nie wyprzedasz biletów (czyli… nie zarobisz) i będziesz słyszał w kółko „Dlaczego tak drogo?”. Do niedawna z wycenami organizatorzy byli pozostawieni samym sobie, tabelkom Excela i szemranym wróżbitom. Dziś jednak możemy sięgać po nowoczesne rozwiązania, które pozwalają na wyliczenie odpowiedniej ceny za każdą z pul biletów na Twoje wydarzenie, minimalizując ryzyko nierentowności i maksymalizując zyski.
Promocja i sprzedaż biletów
Chcesz rozpromować swoje wydarzenie, by sprzedać jak najwięcej biletów? Musisz w takim razie zadbać o to, by Twój event był widoczny. Przyczyni się do tego z pewnością zadbanie o liczne kanały sprzedaży, a więc Resellerzy. Ponadto warto prowadzić sprzedaż wielokanałową, np. przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.
W Ekobilecie nie tylko oferujemy własny system sprzedaży, ale także dbamy o dodatkową promocję eventów współpracujących z nami organizatorów – wspieramy kampanie promocyjne oparte na kodach promo oraz działania marketingowe: mailingi, akredytacje i całość komunikacji związanej z Twoim eventem. Ułatwiamy dostęp do zakupu za pośrednictwem widżetu, który możesz zamieścić na stronie www – zarówno własnej, jak i Twojego Resellera.
Chcemy, by o Twoim wydarzeniu było głośno – niech Cię usłyszą!