O branży eventowej i jej insight’ach

Utworzono dnia 12-04-2023 | Imprezy
#imprezy #eventy #koncert
Pandemia pokazała, jak bardzo spragnieni jesteśmy wydarzeń i eventów na żywo. Każdego roku imprez przybywa, a rąk do pracy nie brakuje. Postanowiliśmy przyjrzeć się tej branży od środka i poniżej przedstawiamy korzyści, jakie wynikają z tworzenia wydarzeń, wspominamy o tym, czy warto iść w event marketing i jak zostać event managerem.



Typy wydarzeń
Wydarzenia można podzielić na różne kategorie, w zależności od ich charakteru, celu, odbiorców i innych czynników. Niektóre z nich, to: 
Eventy biznesowe - konferencje, szkolenia, targi, spotkania branżowe, prezentacje nowych produktów;
Eventy kulturalne - wystawy, koncerty, festiwale, spektakle teatralne, seanse filmowe;
Eventy sportowe - mecze, turnieje, zawody, biegi, maratony;
Eventy charytatywne - zbiórki pieniędzy, aukcje, biegi charytatywne;
Eventy integracyjne - imprezy firmowe, pikniki, wyjazdy integracyjne;
Eventy edukacyjne - warsztaty, szkolenia, wykłady;
Eventy rozrywkowe - imprezy klubowe, koncerty, festiwale;
Eventy religijne - msze, pielgrzymki, spotkania modlitewne;

W Ekobilet nie ograniczmy się do jednej kategorii, ani nie szufladkujemy. Bez względu na to, jakie typy wydarzeń oferujesz swoim klientom, my zapewnimy Ci wsparcie. 

Korzyści wynikające z organizacji eventów
​​Tworzenie eventów niesie za sobą wiele korzyści i może mieć pozytywny efekt dla różnych środowisk; w tym organizatorów, uczestników, społeczności lokalnej i gospodarki jako całości. Dzięki eventom mamy szansę na budowanie relacji i sieci kontaktów z ludźmi z branży, co  przekłada się na nowe kontakty  biznesowe. Dobrze zorganizowany event realnie wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, marki, organizacji lub miasta. Tworząc wydarzenia kulturalne, czy artystyczne umożliwiamy promowanie i popularyzowanie różnych form sztuki i kultury, wspierając ich promocję oraz rozwój. Dodatkowo, lokalne czy miejskie eventy przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania turystów i mieszkańców, obfitując w korzyści dla miejscowej społeczności i gospodarki.


A co z tym event marketingiem?
Jeżeli zależy Ci na zwróceniu uwagi na swoją markę, produkt lub usługę- event marketing jest właśnie dla Ciebie. Poprzez tę formę promocji, masz szansę na przyciągnięcie konkretnej grupy docelowej i nawiązanie z nią interakcji. Event marketing może przybierać różne formy, takie jak konferencje, seminaria, targi, wystawy, spotkania biznesowe, imprezy kulturalne i sportowe. Kluczowym elementem event marketingu jest umiejętne zaplanowanie i realizacja wydarzenia, które będzie atrakcyjne dla naszych odbiorców oraz skutecznie wypromuje markę. W tym celu stosuje się różne techniki, takie jak personalizacja, interaktywność, efekty wizualne, gry i zabawy, konkursy i nagrody, prezentacje produktów oraz występy artystyczne. Tego rodzaju marketing może okazać się bardzo skuteczny, co przełoży się na generowanie leadów, zwiększenie sprzedaży, polepszenie wizerunku firmy, budowanie relacji z klientami, czy zbieranie jakże cennego feedbacku od samych uczestników wydarzenia. 


Jakie kroki podjąć, by zostać event managerem?
Jeżeli zaciekawiła Cię ta branża i zastanawiasz się nad karierą event managera, najpierw warto pomyśleć o zdobyciu wiedzy i doświadczenia w zakresie planowania, koordynowania i realizacji różnego rodzaju wydarzeń. Można to zrobić poprzez studia związane z eventami, szkolenia, kursy czy praktyki zawodowe. Im więcej praktycznego doświadczenia, tym lepiej będziesz przygotowany/a na nieoczekiwane sytuacje, które mają miejsce dość często.

Czy tego chcemy, czy nie, w tym świecie liczy się networking, czyli bez kontaktów ani rusz! Więc kolejnym ważnym krokiem jest zbudowanie więzi z ludźmi z branży i poznanie specyfiki rynku, na którym chcemy działać. Warto także rozwijać umiejętności interpersonalne, negocjacyjne i organizacyjne oraz posiąść wiedzę z zakresu marketingu i promocji, co w przyszłości pozwoli na skuteczne pozyskiwanie klientów i sponsorów.

Jeżeli decydujemy się na własną działalność, to kluczowym elementem będzie stworzenie biznesplanu, w którym określone zostaną cele, strategie, koszty i źródła finansowania. Tutaj znaczące okażą się umiejętności techniczne jak planowanie budżetu, umiejętność negocjacji, logistyczne zarządzanie czy koordynowanie np. pracy ekip technicznych.

Niektórzy mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, ale event manager odpowiada również za bezpieczeństwo uczestników i pracowników. Dlatego znajomość przepisów i standardów okazuje się tutaj niezbędna. Taki manager musi być również gotowy na różne scenariusze i  pamiętać o planie awaryjnym na wypadek sytuacji kryzysowych.


W skrócie...
Tworzenie wydarzeń niesie za sobą wiele pozytywnych konsekwencji i może przyczynić się do budowania relacji biznesowych, kreowania dobrego wizerunku, promowania kultury, czy wspierania lokalnej społeczności. W dobie coraz większej konkurencji na rynku organizacja ciekawych i unikalnych wydarzeń staje się coraz ważniejsza dla firm, które chcą wyróżnić się spośród innych. Event marketing, czyli wykorzystanie organizacji eventów w celach marketingowych, to jedna z form promocji, która może przynieść spektakularne efekty. Warto jednak pamiętać, że organizacja udanych imprez wymaga dużego doświadczenia i wiedzy, dlatego też event managerzy, którzy specjalizują się w tworzeniu wydarzeń, stają się coraz bardziej popularnymi i poszukiwanymi specjalistami w branży. Jeśli chcemy skutecznie wykorzystać potencjał event marketingu, warto skorzystać z ich pomocy.