2024- era nowych możliwości. Poznaj nadchodzące trendy

Utworzono dnia 14-12-2023 | Marketing
#trendy #eventy #organizacja
Branża eventowa szybko się przekształca, dlatego chcąc pozostać na topie powinieneś być elastyczny, dynamiczny i gotowy sprostać potrzebom i wymaganiom uczestników. Przyjrzyjmy się jakie niespodzianki szykuje dla nas nadchodzący rok i jakie trendy będą królować w kolejnych 12 miesiącach. 

Postaw na doświadczenia
Doświadczenie staje się coraz bardziej istotną kwestią, a wygląda na to, że będzie to kluczowym trendem zbliżającego się roku. Do lamusa odchodzą czasy, kiedy ludzie uczestniczyli w wydarzeniach tylko dlatego, że było to jedyne miejsce do nawiązywania kontaktów, przyswajania treści lub - bądźmy szczerzy - wychodzenia z biura. W obliczu większej konkurencji niż kiedykolwiek wcześniej, twoje wydarzenie musi zaoferować coś wyjątkowego i ekscytującego, aby przyciągnąć gości. Wydarzenia immersyjne, eksperymentalne, pop-upy, aktywacje marek czy te organizowane w Metaversum rozwinęły się jako unikalne metody zaangażowania uczestników.A jak wiemy, zaangażowanie to niezwykle istotny wskaźnik - według Markletic, aż 49% stwierdziło, że jest to największy czynnik przyczyniający się do sukcesu wydarzenia. Na popularności zyskują również nietypowe miejsca, w których eventy są organizowane np. Frameless w Londynie czy nawet najnowsze Melt Museum w Warszawie. Udowadniając, że myślenie poza schematami się opłaca i w 2024 będziemy stawiać na nowe, innowacyjne sposoby tworzenia doświadczeń.

Technologia nie przestanie zaskakiwać
Z pewnością największym trendem roku 2023 we wszystkich branżach był postęp technologii, który ma przełomowy wpływ na nasze życie. Dzięki narzędziom AR, VR i AI, pojawiających się w codziennej pracy, organizatorzy wydarzeń są teraz bardziej niż kiedykolwiek w stanie tworzyć niesamowicie spersonalizowane doświadczenia dla swoich uczestników, przy ogromnej oszczędności czasu. Faktycznie narzędzia takie jak ChatGPT są wykorzystywane na szeroką skalę w planowaniu wydarzeń, począwszy od pisania planów biznesowych i zarysów treści, po sporządzanie budżetów i proponowanie prelegentów, jak w tym niedawnym przykładzie futurystycznego wydarzenia, zaplanowanego prawie całkowicie przez sztuczną inteligencję…Choć AI może pomóc usprawnić planowanie wydarzeń, to nie jest skuteczna bez wiedzy i zrozumienia profesjonalistów od eventów. Pomimo znacznego zainteresowania Metaversum w ostatnich latach, było niewiele przykładów wirtualnych wydarzeń, które naprawdę wywarły wrażenie w środowisku online i czyniły je tak realistycznym i organicznym, jak to tylko możliwe. Jednak spodziewamy się, że w 2024 roku ten trend znacznie wzrośnie i doczeka się swoich 5 minut.

Więcej danych 
Chris Cavanaugh, dyrektor finansowy w firmie Freeman, zajmującej się kreacją doświadczeń, twierdzi, że dla przetrwania wydarzeń "dane będą kluczem do pomocy pozostawania krok przed [oczekiwaniami] klienta, jego potrzebami i zamiarami. A jeśli nie wykorzystamy danych, aby ich zrozumieć, ktoś inny zabierze naszą publiczność". Warto więc wziąć sobie tę uwagę do serca.

Zasada nr :1 Nigdy nie trać pieniędzy. Zasada nr 2: Zawsze pamiętaj o zasadzie nr 1
Mniejsze budżety wymagają bardziej strategicznego podejścia do organizacji eventów. Z kosztami rosnącymi o 40-60% w obszarze cateringowym i nie tylko, nie ma tajemnicą, że ze względu na kryzys kosztów utrzymania, budżety były w centrum uwagi w 2023 roku W rzeczywistości szacuje się, że średni koszt na uczestnika był o 32% wyższy w porównaniu do poziomu z 2019 roku…Przy takim tempie wzrostu kosztów, konieczność zastosowania strategicznych podejść do zarządzania finansami jest sprawą nadrzędną.Organizatorzy muszą skoncentrować się na dostarczeniu wartości, która przekłada się na konkretne korzyści dla klientów, uczestników i zainteresowanych stron. To podejście nie tylko zabezpiecza przed stratami finansowymi, ale również buduje długotrwałe relacje i reputację w branży eventowej. Dlatego już teraz warto zaplanować z głową budżet na 2024 rok. Jeśli natomiast chodzi o uzasadnienie wydarzeń przed interesariuszami, firmy będą musiały zapewnić, że ich wydarzenia są zgodne z celami.


Podsumowując, branża eventowa zmierza w 2024 roku ku nowym i ciekawym kierunkom. Kluczowe trendy, takie jak skoncentrowanie na doświadczeniach oraz stale rozwijające się możliwości technologiczne, będą kształtować przyszłość organizacji wydarzeń. Ostatecznie, sukces wydarzenia w 2024 roku będzie wymagał elastyczności, kreatywności i gotowości do adaptacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia branżowego, a za pomocą narzędzi, jakie dostarczamy razem sprostamy tym wyzwaniom, dostarczając najlepszych emocji.