Jak utworzyć i promować wydarzenie na Facebooku?

Utworzono dnia 22-02-2023 | promocja
#promocja #facebook #reklama
Facebook już dawno przestał działać tylko jako narzędzie do podglądania, co słychać u naszych znajomych. Teraz to potężna marketingowa platforma, na której reklamodawcy walczą o uwagę użytkowników, a żeby uzyskać zasięgi, musimy za to zapłacić. 
 
Wciąż istnieje jednak sposób, by bez dodatkowych opłat trafić do niemal wszystkich odbiorców, na jakich nam zależy. Są to facebookowe Wydarzenia, każda osoba, która kliknęła „wezmę udział” będzie otrzymywała powiadomienia o zorganizowanym przez nas evencie. 
 
Zapoznaj się z instrukcją krok po kroku, jak szybko i sprawnie zorganizować wydarzenia na Facebooku.

Dlaczego warto promować wydarzenie na Facebooku?

Promowanie wydarzenia na Facebooku wiąże się z kilkoma wymiernymi korzyściami.
 
Po pierwsze: budowanie zasięgów. Każdy, kto zostanie zaproszony na konkretne wydarzenie, ma możliwość dalszego przekazywania zaproszeń do swoich znajomych. Czy to wiedza o wspólnych zainteresowaniach, czy chęć do wspólnej interakcji, twoi goście mają mnóstwo powodów, by słać w świat informacje o Twoim evencie.
 
Po drugie: interakcja. Wszyscy zaproszeni mają możliwość pisania do Ciebie pytań dotyczących wydarzenia. Dzięki temu masz możliwość odpowiadania na bieżąco i dalszego zachęcania do udziału niezdecydowanych.
 
Po trzecie: real-time. Wydarzenia żądzą się swoimi prawami, często nawet w ostatniej chwili może zmienić się lineup zespołów albo godzina startu wydarzenia. Dzięki możliwości edycji eventu, o każdej zmianie możemy informować naszą społeczność, licząc na to, że informacja szybko do niej dotrze.

Utworzenie wydarzenia na Facebooku krok po kroku
Zatem bierzemy się do roboty, zobaczmy, jak szybko utworzyć wydarzenie na Facebooku.

Krok pierwszy – utworzenie wydarzenia. Wejdź na swój fanpage i kliknij w zakładkę „Wydarzenia”, tam zobaczysz niebieski przycisk „Utwórz wydarzenie”. Śmiało klikamy w niego. Wybieramy pomiędzy opcją offline a online. Jaka jest różnica? Gdy chcemy spotkać się w konkretnym miejscu, wydarzenie jest offline, wszystkie wydarzenia zdalne podchodzą pod dział online.
Krok drugi – wypełnianie obowiązkowych pól.
  1. Zdjęcie lub film z wydarzenia. 
Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, a jak już połączymy obraz ze słowem, uwagę mamy gwarantowaną. Na grafice powinna się pojawić nazwa wydarzenia, miejsce i data. Umieścimy to też w opisie, w ten sposób mamy większą szansę, że nasi odbiorcy zainteresują się wydarzeniem. Przy krótkim skupieniu użytkowników musimy łapać ich uwagę praktycznie natychmiast. Grafika lub video powinny mieć odpowiednie proporcje (1200x450).

 2. Wypełnienie nazwy wydarzenia. 
To właśnie w nazwie powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje o charakterze wydarzenia i przyciągnąć publikę. „Powrót króla – koncert po latach Misia Bobo”, „Be Beauty – zjazd miłośniczek i miłośników makijażu”, wysilmy swoją kreatywność, ale unikajmy efektu, w którym odbiorca będzie się zastanawiał „co poeta miał na myśli”?

 3. Lokalizacja.
Jeżeli tworzysz wydarzenie offline, podaj jego lokalizację. To całkiem przydatna funkcja, bo Facebook automatycznie przygotuję mapkę z zaznaczonym miejscem eventu.

 4. Częstotliwość.
Spotkaliśmy się z różnymi opiniami, czy wydarzenie oznaczać jako cykliczne, czy raczej jako wielokrotne. Cykliczne wydarzenia pozwalają na zaoszczędzenie czasu przy organizowaniu wielokrotnie podobnego eventu, z kolei wiele wydarzeń sprawia, że w oczach użytkowników nabierasz większej wiarygodności jako organizator. Obecnie optujemy za drugą rekomendacją.

 5. Opis. 
To tu masz możliwość największego (nomen omen) popisu. Pamiętaj, że internetowi czytelnicy nie lubią zbitego tekstu i długich zdań. 
  • - Podziel swój tekst na wyraźne sekcje. 
  • - Nie żałuj emotoikon 😊
  • - Pozwól żyć punktorom.

6. Słowa kluczowe.
Wpisz słowa, z którymi łączy się twoje wydarzenie. Dzięki nim istnieje szansa, że ktoś znajdzie nasz event w wyszukiwarce. To bardzo ważna opcja, dla tych którzy chcą promować wydarzenie na Facebooku nie tylko wśród swoich najbliższych znajomych.

7. Wiadomości. 
Zaznacz tę opcję, gdy chcesz promować swoje wydarzenie w prywatnych wiadomościach wysyłanych przez Messenger.

8.Typ biletów.
Tutaj określisz, w jaki sposób można dołączyć do Twojego wydarzenia.

9. Przycisk „Znajdź bilety”.
Pod zdjęciem tła wydarzenia, kliknij “+ Dodaj przycisk”. Następnie z wyświetlonej listy wybierz “Kup w witrynie”, a tam podaj link do swojej strony z biletami. Kliknij “Zapisz” no i voilà. Od teraz użytkownicy mogą przechodzić bezpośrednio na Twoją witrynę.


Dodatkowa promocja wydarzenia na FB

Tak utworzone wydarzenie na Facebooku możesz promować na dodatkowe sposoby. Korzystając z Business Managera, zyskujesz możliwość promowania eventu przez swój fanpage i reklamy sponsorowane. Musimy jednak się liczyć z tym, że ta opcja jest już płatna. Facebook oferuje nam też możliwość wygenerowania QR kodu z linkiem do naszego wydarzenia. To świetna opcja, jeżeli chcemy reklamować wydarzenie na plakatach i ulotkach, dzięki temu będziemy mogli połączyć te dwa kanały komunikacji.