Black Friday- jak nie zamienić go w czarną rozpacz? Poznaj 5 niezawodnych sposobów

Utworzono dnia 20-10-2023 | Marketing
#black #firday #marketing #sprzedaż #biletów
Czy Black Friday może być doskonałą okazją do zwiększenia sprzedaży biletów na Twoje wydarzenie? Odpowiedź brzmi "200 TAK%". Wartościowe okazje zakupowe, które towarzyszą temu dniu, przyciągają ogromną liczbę konsumentów, a to oznacza potencjalnie większą sprzedaż biletów na Twoje wydarzenia. Sprawdź, co możesz zrobić by "Czarny Piątek" nie zamienił się w "Czarną rozpacz".


Kluczowe kwestie, o których trzeba pamiętać 
Według raportu We Are Social, w styczniu 2022 roku w Polsce było 32,86 miliona użytkowników Internetu, a liczba ta stale rośnie. W obliczu tak wielu dostępnych opcji przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów stanowi ogromne wyzwanie, ale Black Friday oferuje szanse na zdobycie przewagi nad konkurencją, zwłaszcza jeśli będziemy działać z głową. Zanim ruszysz na podbój Black Friday, przeprowadź analizę. Spójrz na dane z poprzednich lat, zastanów się, co zadziałało najlepiej. Skalkuluj, które kanały marketingowe były najbardziej opłacalne. Bądź przygotowany na to, że to niekoniecznie oznacza bycie wszędzie - ważne jest trafne wybieranie kanałów.
 
Kilka kwestii, które powinieneś uwzględnić w swoim planie:

  • Określ, co chcesz osiągnąć podczas tej akcji promocyjnej. Czy celem jest zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, czy może promocja konkretnych produktów?
  • Śledź działania konkurencji, aby dowiedzieć się, jakie oferty i strategie stosują inni gracze na rynku.
  • Rozważ, jakie promocje i rabaty chcesz oferować. Czy będą to zniżki procentowe, darmowa wysyłka Twojego produktu, czy może dodatkowe prezenty dla klientów?
  • Przygotuj się na wzmożony ruch i upewnij się, że masz wystarczające zasoby do  jego obsługi; 


Wybij się z tłumu
Zapomnij o oklepanych rabatach wynoszących jedynie 10%. Zamiast tego, stwórz wyjątkową ofertę, która wybije się ponad konkurencję, zaoferuj coś ciekawszego lub  przynajmniej większą zniżkę niż tę do której przyzwyczajeni są na co dzień Twoi klienci. Oczywiście w tym celu wykorzystaj nasze narzędzia do generowania unikalnych kodów rabatowych, voucherów i kuponów. 
  • Kuś dodatkowymi zniżkami nie tylko na bilety, ale również na produkty;
  • A może 2 w cenie 1? 
  • Zaproponuj bilety VIP w okazyjnej cenie lub inne dodatkowe doświadczenie w cenie specjalnego biletu;
  • Jeśli nie 2 w cenie 1, to może pakiet dla całej rodziny lub większej ekipy?
  • Zachęć obecnych klientów do polecania twojego wydarzenia i w zamian zaproponuj coś extra.

Nie ma dróg na skróty
Samo przygotowanie ofert to tylko połowa sukcesu. Teraz czas na promocję kampanii, w celu której możesz wykorzystać: 
  • Social media: zacznij budować storytelling dookoła Black Friday, zaciekaw, przyciągnij na siebie uwagę;
  • Pościk na blogu? Content marketing przychodzi z pomocą! Wykorzystaj frazy kluczowe związane z Black Friday, aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach;
  • Płatna promocja online- tutaj nie warto być sknerom. Zwiększ swoje budżety już nawet na koniec października i przedstawiaj konsumentom markę, swoje wartości oraz produkty. To również  idealna okazja na remarketing, który przyniesie pokaźne sumy do Twojego portfela;
  • Nie zapomnij o nieśmiertelnym mailingu. Przygotuj atrakcyjne wiadomości e-mail, w których promujesz swoje wydarzenie z okazji Black Friday. Nasze narzędzia do wysyłki mailingów pomogą Ci dotrzeć do Twojej całej bazy klientów;
  • Jeśli masz trochę zbędnej gotówki, możesz pomyśleć o zainwestowaniu we współpracę z influencerami- temat w obecnym czasie bardzo delikatny, ale przy dobrym researchu, ta inwestycja na pewno się zwróci. 


Here to help 
Wzmożony ruch podczas Black Friday oznacza także zwiększone zapotrzebowanie na obsługę klienta. Zadbaj o odpowiednią komunikację i wsparcie:
  • Udostępnij chat online lub formularz kontaktowy, dzięki któremu klienci mogą zadawać pytania i zgłaszać problemy.
  • Informuj klientów na bieżąco o stanie zamówień i dostawach. Dzięki temu zminimalizujesz frustrację.
  • Upewnij się, że Twoja polityka zwrotów i reklamacji jest jasna i łatwo dostępna dla kupujących.

Nie zapomnij, że nasz Zespół jest zawsze w zasięgu ręki, aby odpowiedzieć na Twoje pytania!


A na deser...
Po zakończonej akcji nie zapomnij zbadać wyników swoich działań. Przede wszystkim: 
  • Porównaj liczbę sprzedanych biletów w okresie Black Friday z innymi okresami.
  • Sprawdź wynik konwersji,  ile osób odwiedziło Twoją stronę internetową w okresie Black Friday i ile z nich dokonało zakupu.
  • Poświęć czas na przeczytanie opinii i komentarzy na temat Twojej promocji, dzięki czemu zyskasz cenne wskazówki na przyszłość.
  • Oblicz zwrot z inwestycji (ROI) związany z Twoimi działaniami marketingowymi i promocyjnymi.

P.S. Pamiętaj, że dostęp do raportów ze sprzedaży znajdziesz w panelu administratora. 


Teraz czas, byś ruszył do działania i wykorzystał potencjał tego sprzedażowego święta do rozwoju swojego biznesu. Zatem do dzieła!