Jak skutecznie promować wydarzenie?

Utworzono dnia 22-02-2023 | promocja
#marketing #promocja #reklama
Jak skutecznie promować wydarzenie?
Dobrze przemyślana i sprawnie przeprowadzona promocja wydarzenia w internecie może zaważyć o sukcesie organizowanego przez Ciebie eventu. Nie da się ukryć, że wraz z rozwojem technologii rozwinęły się także możliwości promowania wydarzeń i produktów, a działania marketingowe możemy prowadzić na wielu płaszczyznach. Jak promować wydarzenie za pośrednictwem mediów społecznościowych?


Najważniejsza strategia
Pierwszy krok do sukcesu wynikającego z dobrej promocji to konkretna strategia. Zadbaj o to, by elementy promocji składały się w spójną całość opartą na przemyślanej i dopasowanej do grupy docelowej strategii.

Żeby opracować dobrą strategię promocji wydarzenia, odpowiedzmy sobie na kilka pytań:

- Kto jest naszą grupą docelową? Żeby łatwiej wyobrazić sobie potrzeby tej grupy, stwórzmy personę, czyli przedstawiciela naszej grupy, do którego potrzeb spróbujemy podejść indywidualnie. 
- Co zyska nasz klient dzięki uczestnictwu w wydarzeniu? Spróbujmy wyodrębnić trzy najważniejsze korzyści, będą nam służyć jako główne haczyki promujące wydarzenie. 
- Czy konkurencja organizuje podobne wydarzenie? Jaki jest jego wyróżnik? Co my możemy zaoferować, żeby odróżnić się od konkurencji?
Wiedza na te tematy pozwoli nam stworzyć odpowiednie treści pod względem marketingowym. Teraz musimy zastanowić się nad aspektami organizacyjnymi. 
- Jakim budżetem możemy operować? 
- Gdzie organizujemy wydarzenie? Czy posiada odpowiednią infrastrukturę, żeby tam móc łatwo dotrzeć? 
- Z kim kontaktować się w razie pytań? 
- Jaka jest cena biletów i gdzie będziemy je dystrybuować?
Pamiętamy, że w przekazie powinniśmy podać wszystkie najważniejsze informacje, tak żeby ułatwić odbiorcy przejście najłatwiejszą ścieżką zakupową. W komunikacie skupmy się na unikatowych zaletach i zachęcie do (najlepiej szybkiego) działania.


Najważniejsze kanały promocji
Dziś mamy do wyboru szereg narzędzi, którymi możemy skutecznie podbić sprzedaż biletów na organizowane wydarzenie. Przy ich wyborze warto się skupić na docelowym odbiorcy, gdzie będzie najłatwiej do niego dotrzeć? Nasze środki na promocję są ograniczone, więc warto mądrze wybrać kanały promocji wydarzenia. Jeżeli chcemy trafić do lokalnych odbiorców promocja „na mieście” zawsze przyniesie skutki. Gdy zależy nam na odbiorcach z całego kraju albo rozproszonej grupie uczestników, powinniśmy się przyjrzeć możliwościom zapewnianym przez kanały online, takie jak na przykład mailing czy reklama w wyszukiwarce internetowej. Często miks tych dwóch podejść może przynieść najlepsze efekty.


Media społecznościowe
Formy promocji w internecie warto dostosować do grona odbiorców i wybrać najbardziej adekwatną platformę, by przyciągnąć uwagę do Twojego wydarzenia. Weźmy pod uwagę, że nie wszyscy korzystają w równym stopniu z każdej platformy, więc powinniśmy skorzystać z kilku, a w przypadku gdy korzystamy z jednej, upewnijmy się, że to właśnie tam znajdziemy większość naszych odbiorców.

Facebook

Choć platforma nie cieszy się już tak dużą popularnością wśród pokolenia Z i młodszych odbiorców, wciąż znajdziemy tam całkiem sporo z nich, a dla Milenialsów platforma stanowi często główny kontakt z mediami społecznościowymi. Facebook daje szerokie narzędzia do targetowowania reklam, a opcja tworzenia wydarzeń to jedna z najbardziej kompleksowych form promocji naszych eventów.   

Instagram

Instagram, podobnie jak Facebook daje nam możliwość tworzenia targetowanych reklam. Jest to medium oparte w głównej mierze na atrakcyjnych wizualnie treściach, więc lepiej skorzystajmy z programów ułatwiających robienie ładnych reklam. Jego zaletą jest też to, że znajdziemy tu więcej odbiorców poniżej 30 roku życia.

Tik Tok

Skoro już mowa o młodszych użytkownikach – całkiem spore ich grono znajdziemy na platformie chińskiego giganta medialnego ByteDance. Platforma daje dostęp do prostego w obsłudze panelu promocji filmików, prostszego nawet niż te z Facebooka i Instagrama. Po kliknięciu trzech kropek na panelu zobaczymy opcje pozwalające nam wybrać, co chcemy promować. Zastanówmy się, czy zależy nam na zwiększeniu wejść na stronę, a może najpierw chcemy zwiększyć nasze zasięgi i opłacić więcej wyświetleń filmiku. Tik Tok opiera się na treściach video, popracujmy zatem nad dobrą jakością naszego filmiku. Przy możliwościach, jakie oferują kamery współczesnych smartfonów, możemy je zrobić, nie zwiększając kosztów produkcji.

YouTube

Kolejne wizualne mediów z rozbudowanych systemem dotarcia do grupy docelowej. Platforma firmy Google pozwala nam promować filmiki wyświetlane przed innymi treściami. Niekoniecznie musimy tworzyć własne video, istnieje też możliwość promocji przez statyczne bumpery.

LinkedIn

Tu najlepiej zajrzeć, gdy chcemy promować wydarzenie z związane z konkretną branżą czy biznesem. Mamy tu trzy opcje promocji – posty sponsorowane, reklama na platformie i wysyłka InMail jako wiadomości do użytkowników. Z części tych opcji możemy skorzystać tylko przy wykupieniu członkostwa Premium.


Tradycyjne formy reklamy
Skuteczna promocja nie musi mieć miejsca tylko w social mediach. Drukowane reklamy, chociaż nie dają nam możliwości mierzenia efektów tak dobrze jak ich wirtualne odpowiedniki, świetnie się sprawdzają przy lokalnych eventach. Plakaty i ulotki, jeśli tylko zostaną umieszczone w strategicznych miejscach, trafią do naszej grupy odbiorców. Dodając QR Kod wydarzenia albo prosty adres strony na materiałach dodatkowo zwiększamy szansę, że użytkownicy wejdą na stronę wydarzenia.